375 Kč Cena bez DPH: 310 Kč

450 Kč Cena bez DPH: 372 Kč

265 Kč Cena bez DPH: 219 Kč

295 Kč Cena bez DPH: 244 Kč

399 Kč Cena bez DPH: 330 Kč

225 Kč Cena bez DPH: 186 Kč

210 Kč Cena bez DPH: 174 Kč

285 Kč Cena bez DPH: 236 Kč

285 Kč Cena bez DPH: 236 Kč

255 Kč Cena bez DPH: 211 Kč

699 Kč Cena bez DPH: 578 Kč

1 650 Kč Cena bez DPH: 1 364 Kč

360 Kč Cena bez DPH: 298 Kč

399 Kč Cena bez DPH: 330 Kč

270 Kč Cena bez DPH: 223 Kč

555 Kč Cena bez DPH: 459 Kč

560 Kč Cena bez DPH: 463 Kč

1 770 Kč Cena bez DPH: 1 463 Kč

920 Kč Cena bez DPH: 760 Kč

980 Kč Cena bez DPH: 810 Kč
Zobrazuji 1 až 20 z 20 (celkem stran 1)
Španělsko - CAVA
Španělsko - CAVA

Cava DO je oblast s označením původu Denominación de Origen a je typická pro výrobu šumivých vín nesoucích název Cava.

Výroba španělského šumivého vína je poprvé doložena rokem 1851. V roce 1972, ještě před sporem s Francií ohledně názvu "šampaňské", byla ustanovena Regulační rada pro šumivá vína (Consejo Regulador de los Vinos Espumosos), která schválila pojmenování "vino de cava".

Oblast Cava DO se nenachází pouze v konkrétním regionu, ale na více místech Španělska, kde je povolené takto označené víno vyrábět. Metoda tradiční výroby cavy využívá stejné procesy jako při produkci šampaňského, tzv. méthode champenoise (tedy druhotným kvašením v lahvi), přizpůsobené domácím modifikacím oblasti Penedès a dalším španělským oblastem její produkce. Podle španělského zákona může jméno cava používat víno vyrobená v jedné z osmi oblastech: Aragonie, Baskicko, Kastilie a León, Katalánsko, Extremadura, Navarra, La Rioja a Valencie. Oblast Penedès se nachází v Katalánsku, kde je pouze jeden katalánský výrobce ve městě Aranda de Duero a vyrábí šumivý nápoj již od roku 1991.

Roční objem výroby je 18 miliónů beden o 12 lahvích, což Španělsko umisťuje na druhé místo ve světě v produkci šumivých vín, za Francií (oblast Champagne). V roce 2009 se cava stala vínem, jež se nejvíce vyváželo do zahraničí a počtem 131 miliónů lahví vystřídalo víno šampaňské, jež se vyvezlo v počtu 112 miliónů lahví. V roce 2010 šlo z každých 10 lahví ze sklípků šest na export.

Za úspěchem pravděpodobně stojí dobrý poměr kvality a ceny. Posuďte tedy sami, jestli jste příznivcem tradičního šampaňského, nebo zdali dáte šanci tomuto španělskému dvojčeti.